miércoles, 22 de abril de 2020

Wednesday, 22nd April

Hello, children!
Today is sunny.
HOY TENEMOS VIDEOCONFERENCIA
2ºA y 2ºB - 12:00 - 12:30
ID de reunión938 605 9104
Contraseña5nd8cS
IMPORTANTE
Si accedes desde un ordenador, solo pincha en el enlace de tu clase. 
Si accedes desde móvil o tabletdescarga previamente la app y luego pincha el enlace:

Para la reunión de hoy podéis tener preparado algo que queráis enseñar a los compañeros: alguna manualidad que hayáis hecho, si estáis leyendo algún libro, vuestro juego de mesa favorito...

...............................................

Por favor, los que no hayáis hecho todavía el minitest de English, Social Science o Natural Science, hacedlo cuanto antes.

...............................................

Para hoy os he puesto las tareas de Inglés y de Naturales en dos apartados distintos para que os resulte más fácil localizar la información de cada asignatura.

ENGLISH
Possessive pronouns: Mine, yours, hers, his, its / ours, yours, theirs

Watch this video to learn the possessive pronouns:
Copy in your notebook:
Whose = ¿De quién...?
Whose is this...? = ¿De quién es este...?
Whose are these...? = ¿De quién son estos...?

Open your English books in Blinklearning .
Do the exercises in these pages.
Class Book, pág. 91
Activity Book, pág. 72

Correct yesterday questions about the video:


Answers:

1. What continent does Christine go to? 
   - She goes to Asia.

2. Remember three things elephants eat
   - Elephants eat grass, small plants, fruit (specially bananas) and roots.

3. What's the meaning of trunk in the video? Do you know another meaning for that word?         - Trunk means "trompa" and "tronco".

4. What was the weather like that day? 
   - It was sunny and hot.


NATURAL SCIENCE

Watch this video to learn about materials and its properties.

Open your Natural Science book in Blinklearning .
Do the exercises in pages 76 and 77.

Write in your notebook:
- A cover for Unit 5. Matter and materials (una portada para la unidad nueva),
- the following diagram (el esquema siguiente):

No hay comentarios:

Publicar un comentario