miércoles, 22 de abril de 2020

English U7. What's fun about being outdoors.

------------------------
Thursday 7th May

Practice grammar with these quizzes:
Recuerda:
PARTICIPA CON TU NOMBRE 
y mejora tu puntuación cada vez que juegues.


 - Quiz: Whose is this...? ¿De quién es este...?
Code: 694437
Quiz


- Quiz: Would you like a / an / some...? ¿Te apetece ...?
Code: 422959
Quiz



---------------------------
Wednesday, 6th May

Go to Blinklearning, open your English books. Read, listen and do the exercises.
Abre en Blinklearnig los libros de inglés. Lee, escucha y haz los ejercicios.

- Class Book page 99.
Do exercise 2 in your notebook: copy the dialogue and add another question and answer.



- Activity Book, page 79

- Keep on practicing the vocabulary of U.7 with the quiz.  Sigue repasando el vocabulario de la unidad 7 con el quiz.

PARTICIPA CON TU NOMBRE 
y mejora tu puntuación cada vez que juegues.


Quiz
Click on  joinmyquiz.com    and enter this code:   746277



-----------------------
Tuesday, 5th May

Go to Blinklearning, open your English books. Read, listen and do the exercises.
Abre en Blinklearnig los libros de inglés. Lee, escucha y haz los ejercicios.

- Class Book page 98, exercise1.
Copy the dialogue in exercise 2 in your notebook.

- Activity Book, page 78




-----------------------
Monday, 4th May

Prepare the meeting:
Prepárate para la reunión de las 12:00

- Review the vocabulary of the unit before the meeting.
- Open your Activity Book, page 77
Imagine you go on an expedition. What things would you like to take with you? Choose 4 things and circle them in your book. Now, let’s play:
Imagina que vas a ir de expedición. ¿Qué cosas te gustaría llevarte?Elige 4 cosas y rodéalas. Ahora, juguemos.

1- Ask and answer:
Would you like a cap / an orange / some grapes ...? ¿Te gustaría llevarte una gorra / una naranja / unas uvas...?
- Yes, please.   /   No, thank you.

2- Who chose what: ¿Quién eligió cada cosas?
Whose are the grapes? ¿De quién son las uvas?
- They are mine.  Son mías

Are the grapes yours? ¿Son tuyas las uvas?
- Yes they are.  /   No, they aren't.



-----------------------------
Thursday, 30th April

Go to Blinklearning, open your Class book. Read, listen and do the exercises.
Abre en Blinklearnig el Class book. Lee, escucha y haz los ejercicios.

- Class Book page 97
Lesson 8: exercises 1, 2 (tonguetwister)

Lesson 9 and 10: exercise 1 (review videos);

Class Book page 132-133, exercise 7 (vocabulary) Intenta escribir el vocabulario sin consultarlo y luego corrígelo y escribe de nuevo las palabras que has fallado. Fíjate en los errores que has cometido para apreder.


Reading activity:
1º- Vete a la página de Oxfor Owl
2º- Mete los códigos que os solicita en LOG IN

   - USUARIOesperanzacolegio2p@gmail.com

   - CONTRASEÑAEsperanza&2P

3º- Pincha en la opción ebooks
4º- Busca el título del libro.





5º- find this story and read it:

- in your notebook draw something you liked from the story and copy a small paragraph.
En el cuaderno, dibuja algo que te haya gustado de la historia y copia un pequeño párrafo.


-----------------------------
Wednesday, 29th April

Today we are going to learn two interesting things. Hoy en inglés vamos a aprender dos cosas muy interesantes:

  • One is calligrams, that are poems with the form of an image. Por una parte vamos a aprender a hacer caligramas, que son poemas en forma de dibujo.


  • The other are haikus, very short Japanese poems about nature. Por otra vamos a escribir un haiku, que es un poema japonés muy corto (de tres versos) que trata de la naturaleza.

Hoy me acuerdo especialmente de Sakura, porque su nombre significa "Flor de cerezo" en japonés. Ahora entenderéis por qué.

Go to Blinklearning, open your Class book and your Activity book. Read, listen and do the exercises.
Abre en Blinklearnig los dos libros de inglés. Lee, escucha y haz los ejercicios de las siguientes páginas.

- Class Book page 96
- Activity Book, page 76

In your notebook, invent a haiku and draw a calligram with it. En tu cuaderno, inventa un haiku y dibújalo en forma de caligrama.


--------------------------
Tuesday, 28th April


Today we are going to review something about some bugs or minibeasts (bichos). These little animals are  different kind of  invertebrates.


Go to Blinklearning, open your Class book and your Activity book. Read, listen and do the exercises.
Abre en Blinklearnig los dos libros de inglés. Lee, escucha y haz los ejercicios de las siguientes páginas.

- Class Book page 95
- Activity Book, page 75

- In your notebook, draw these meanibeasts and write down their names. Draw some others and find their names in a dictionary.

- Keep on practicing the vocabulary of U.7 with the quiz.  Sigue repasando el vocabulario de la unidad 7 en con el quiz.
Quiz
Click on  joinmyquiz.com    and enter this code:   746277

-------------------------
Monday, 27th April

Vamos a seguir practicando cómo ofrecer algo de comer a otra persona y cómo responder de forma educada.
Would you like a / some ...? ¿Te apetece un / unos...?
Yes, please. Sí, por favor.
No, thank you. No, gracias.
Go to Blinklearning, open your Class book and your Activity book and do the exercises.
Abre en Blinklearnig los dos libros de inglés y haz los ejercicios de las siguientes páginas.
- Class Book page 94
- Activity Book, page 74

In your Notebook: Choose a different picture from exercise 1 (Activity Book) and write the dialogue. (Elige otro dibujo diferente en el ejercicio 1 (Activity Book) y escribe un diálogo)

QuizReview the vocabulary of the unit.  Repasa el vocabulario de la unidad 7 en este Quiz.

Quiz
Click on  joinmyquiz.com    and enter this code:   746277



----------------------------
Thursday, 23rd April

Today is Book Day, and Kath has prepared a video about her favourite writer and his books.
Watch it and answer this questions in your notebook (English section).

Video

  1. Who is Kat's favourite writer?
  2. Do you remember any of his books?
  3. What does Matilda like to do?

Work in your books in Blinklearning. --> Podéis hacer los ejercicios directamente en Blinklearning y después de corregirlos pasarlos al libro de papel.
Class Book, lesson 4, pages 92, 93
- Read, listen and repeat the new vocabulary.
- Read the story and then watch the story video.
In your notebook, draw and write the new vocabulary: biscuit, orange, drink, cherries, crisps and grapes.
Activity Book, lesson 4, page 73
- Do the activities
In your notebook, write this sentences:
Would you like a...? --> ¿Te apetece un/una...?
Would you like a biscuit?
Would you like some...? --> ¿Te apetecen algunas...?
Would you like some grapes?

Yes, please.
No, thank you.
I'd like a... --> Me apetecería un/una...
I'd like some...--> Me apetecerían algunas...


To finish, you can watch and sing this song:
Song

------------------------------
Wednesday, 22nd April

Possessive pronouns: Mine, yours, hers, his, its / ours, yours, theirs

Watch this video to learn the possessive pronouns:
Video
Copy in your notebook:
Whose = ¿De quién...?
Whose is this...? = ¿De quién es este...?
Whose are these...? = ¿De quién son estos...?

Open your English books in Blinklearning .
Do the exercises in these pages.
Class Book, pág. 91
Activity Book, pág. 72

Correct yesterday questions about the video:


Answers:

1. What continent does Christine go to? 
   - She goes to Asia.

2. Remember three things elephants eat
   - Elephants eat grass, small plants, fruit (specially bananas) and roots.

3. What's the meaning of trunk in the video? Do you know another meaning for that word?         - Trunk means "trompa" and "tronco".

4. What was the weather like that day? 
   - It was sunny and hot.

------------------------
Tuesday, 21st April Ir a Blinklearning.
Mira en este vídeo cómo consultar  los libros desde Blinklearning.

Class Book, page 90:
- Do exercises 1, 2.
- Listen and repeat the vocabulary, using the interactive activity next to exercise 2.
- Write the vocabulary in your notebook, and copy it twice (two times) to memorize the spelling.
Activity Book, page 71:
- Do exercises 1, 2



-------------------------
Monday, 20th April
Blinklearning, con la ayuda de un mayor mete tus códigos y abre los libros de inglés:
- Student Book, U7, pages 88, 89. Escucha el video U7: What's fun about being outdoors?
Cuando termines haz los ejercicios del
Activity Book page 70



3 comentarios:

  1. Buenos días Monica esperando que estés bien quería saber si los deberes los hacemos directamente en el libro digital o en el libro físico?
    Saludos

    ResponderEliminar
  2. Hola Mónica,soy Nora ayer lo de Christine lo copie en naturales y era en ingles lo cambio.

    ResponderEliminar